ICT Monitoring en support

Omdat iedereen tegenwoordig haar weg naar het internet weet te vinden geloven wij dat iedere klant van Trans-IX een oplossing moet kunnen krijgen die bij hem of haar past. Van een domeinnaam tot een private cloud oplossing voor het ontsluiten van uw kantoor tuin, wij weten u op passende wijze van de juiste diensten te voorzien. Trans-IX werkt met een dedicated team van IT professionals aan de meest passende oplossing voor u. U praat rechtstreeks met onze technici over monitoring en support van uw ICT omgeving. Zij leggen u in begrijpelijk Nederlands de ins- en outs- uit van de oplossing afhankelijk van uw behoeftes.

ICT Monitoring en Support: 24×7 of 9×5 

Standaard biedt Trans-IX een beschikbaarheid van 99,9% per maand op basis van 9 tot 5 tijdens kantoor uren. In de realiteit betekend dit dat uw operating systeem per maand maximaal 44,3 minuten offline mag zijn. Wanneer uw bedrijf echter de hele dag in beweging is omdat u een webshop onderhoudt dan is downtime nooit wenselijk. Als er iets via uw website besteld kan worden dan moet hij beschikbaar zijn. Voldoende aandacht voor ICT monitoring en support zijn hierom belangrijk. Op deze manier is uw hosting provider al aan de slag voordat u iets merkt.

Bij technische problemen op het netwerk of de infrastructuur van Trans-IX komen wij direct in actie. Voor ondersteuning buiten kantoortijden dient u te beschikken over een 24×7 support contract.

Maar is een 24×7 contract wel noodzakelijk? Al in een vroeg stadium brengen wij voor u de financiële consequenties van een onderbreking van uw bedrijfsproces in kaart. Kijk hierbij naar factoren als verloren verkoop uren, communicatie naar uw klanten, het herstellen van uw IT omgeving, uw medewerkers die niet aan het werk zijn. In overleg bespreken wij dit soort elementen mondeling met u of indien gewenst brengen wij een en ander schriftelijk in kaart.

Wij monitoren al onze managed klant omgevingen 24×7 middels de PRTG web portal. Optioneel kan deze kan deze portal ook voor u beschikbaar worden gemaakt.

In die gevallen dat u zelf het beheer doet van de servers bieden wij u ondersteuning met een monitoring pakket waarmee u de servers 24×7 zelf kunt bewaken. U ontvangt gratis per e-mail of per SMS meldingen als er problemen gedetecteerd worden en kunt zo reageren voordat er storingen optreden. In zo’n geval bent u echter wel zelf verantwoordelijk voor het herstel van uw servers.

ICT Monitoring en support

Voor meer vragen over monitoring en support verwijzen wij u graag naar ons technisch team die u zowel uitleg kan geven over deze dienst als stand alone service of in combinatie met een product of dienst. Op deze manier bent u slecht gedeeltelijk verantwoordelijk voor alle ICT monitoring en support activiteiten.

Twijfelt u over uw ICT monitoring en support contract? Neem contact op – wij staan u graag te woord om alle elementen duidelijk te hebben.